ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Η επιστήμη της λογοθεραπείας στοχεύει στην αξιολόγηση, στην πρόληψη και στην αποκατάσταση εξελικτικών και επίκτητων διαταραχών του λόγου, της φωνής, της ομιλίας και της κατάποσης.

Αυτές οι διαταραχές μπορεί να παρουσιάζονται σε παιδιά, αλλά και σε ενήλικες.

Έγκαιρη Παρέμβαση

Είναι αναγκαίο για κάθε παιδί να αξιολογείται σε μικρή ηλικία. Έτσι, αντιμετωπίζονται καλύτερα οι μεγαλύτερες δυσκολίες και μπορούμε να αποφύγουμε ένα πιθανό μαθησιακό πρόβλημα που θα παρουσιαστεί στο σχολείο και το οποίο, για παράδειγμα, μπορεί να προέρχεται από έντονη φωνολογική δυσκολία που εκδηλώθηκε στο τέταρτο ή στο πέμπτο έτος της ηλικίας του παιδιού. Η έγκαιρη παρέμβασή μας σε δυσκολίες, τη στιγμή που πρωτοεμφανίζονται, αποτρέπει ανεπιθύμητες συνέπειες, που ενδέχεται να παρουσιαστούν στη σχολική απόδοση και στον ψυχισμό του παιδιού.

Όλοι οι γονείς ανυπομονούν να ακούσουν τις πρώτες λέξεις του παιδιού τους, όπως επίσης και να το δουν να κάνει τα πρώτα του βήματα.
Αυτό συμβαίνει δικαιολογημένα, αφού αυτά τα δύο γεγονότα είναι σημαντικοί σταθμοί στην πορεία της ανάπτυξης του παιδιού. Δεν περνάνε, όμως, όλα τα νήπια την ίδια στιγμή από τα διάφορα αναπτυξιακά στάδια. Κάθε παιδί έχει το δικό του χρόνο και το δικό του τρόπο. Αυτό σημαίνει αυτομάτως πως κάτι, που για κάποιο γονέα είναι φυσιολογικό, για κάποιον άλλο δεν είναι. Ακόμα και νήπια που μεγαλώνουν μέσα στην ίδια οικογένεια, ενδέχεται να παρουσιάζουν διαφορετικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Όπως και να έχει, όλοι οι γονείς μπορούν να κάνουν χρήση των παρακάτω οδηγιών και των χρονικών πλαισίων γλωσσικής ανάπτυξης. Αυτές τις οδηγίες λαμβάνουν υπόψη και οι ειδικοί και αξιολογούν εάν το παιδί χρειάζεται τη βοήθεια κάποιου λογοθεραπευτή.​​​​​​​